Evankeliumijuhla on koonnut tähän mennessä 9000 kävijää

2.7.2016

Virroilla Pirkanmaalla järjestetty Evankeliumijuhla kokosi lauantai-iltana järjestettyyn Riemumessuun arviolta hieman vajaan 6000 ihmistä. Riemumessu on Evankeliumijuhlaviikonlopun ohjelmasta suosituin yksittäinen tapahtuma, joka kokoaa kaiken ikäiset evankeliumijuhlavieraat juhlakentälle. Riemumessu on vuodesta toiseen Evankeliumijuhlan yksi kohokohdista. Perjantain ja lauantain aikana juhlilla on ollut 9000 kävijää.

Evankeliumijuhla järjestetään vuosittain juhannusta seuraavana viikonloppuna. Tämän vuoden teemaa ”elävän veden virrat” on käsitelty viikonlopun aikana raamattuopetuksissa ja puheenvuoroissa juhlakentällä sekä lapsille ja nuorille suunnatuissa ohjelmissa.

Tapahtuman järjestävät Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys (Sley), Virtain seurakunta ja Virtain kaupunki. Evankeliumijuhlan projektipäällikkö Jari Rankisen mukaan Evankeliumijuhla on sujunut erittäin hyvin ja väkeä on ollut paljon liikkeellä.
– Vuotuisella kesäjuhlallamme on suuri merkitys kokoavana tapahtumana, johon saavutaan ympäri Suomen. Lapsiperheiden ja nuorten suuresta määrästä voi päätellä sen, että tällä juhlalla on myös tulevaisuus.
Rankinen iloitsi myös siitä, että Evankeliumijuhlat on tavoittanut turvapaikanhakijoita. Heitä on tullut ainakin Kemijärveltä ja Sastamalasta.
– Osa heistä on kristittyjä, osa jotain muuta mutta upeaa, että heitä on täällä mukana.

Evankeliumijuhlat jatkuvat sunnuntaihin saakka.

Mediakuvia

– www.evankeliumijuhla.fi/kuvia
Mikäli käytät kuvia julkaisussa mediakuvana, kirjoita kuvan yhteyteen tapahtuman nimi Evankeliumijuhla ja kuvaajan nimi. Kuvaajan nimi löytyy kunkin kuvan lisätiedoista.

– Jari Rankinen, Evankeliumijuhlan projektipäällikkö,
– Silja-Kaisa Pöyliö, Sleyn viestintäpäällikkö,
– www.evankeliumijuhla.fi

Suomen Luterilainen Evankeliumiyhdistys (Sley) on evankelisen herätysliikkeen vuonna 1873 perustettu keskusjärjestö ja kirkon virallinen lähetysjärjestö. Sley toimii koko maassa ja tekee lähetystyötä kymmenessä eri maassa. Valtakunnallista Evankeliumijuhlaa vietetään vuosittain juhannusta seuraavana viikonloppuna. Juhlia on järjestetty vuodesta 1874 alkaen.